Saturday, January 8, 2011

Kemudahan Jalur Lebar Memudahkan



Picasa3 kini lebih maju lagi bermutu dengan ada nya link ke  picnik  untuk mengedit. Wah terbaik dan teramat baik lha lu picasa. Hahha. Kenapa aku tibatiba bebual macam agas ni. Grr. Okhe sekarang aku na cakap kepada pengguna blog yang kurang mahir mengguna kan blog macam aku ni korang download je picasa ni. Dekat picasa ni bukan je korang boleh post terusterusan terus ke blog korang dan korang dah boleh edit dekat picnik sebelum korang post gambar dekat blog. Mungkin korang kurang faham atau ta faham sepatah haram pun apa aku cuba sampai kan sebab aku pun kurang faham apa yang aku type tapi tape lha korang download pastu korang godeh lha sendiri. Hee. Selamat mencuba :)


 Dulu aku guna picasa jugak tapi dulu aku kena banyak kali kerja lha sebab picasa ta ada link terus ke picnik


1. Aku bukak picasa yang dah tersegam indah dekat desktop aku ni.
2. Setiap kali aku na update blog aku terpaksa cari gambar yang berkait dengan cerita yang aku na cerita dekat manamana ruangan yang ada nya gambar yang menarik perhatian aku.
3. Aku save gambar yang aku na save tu.
4. Aku bukak internet terus ke http://www.picnik.com/app#/edit
5. Aku edit apaapa yang patut lepas tu aku save lagi sekali.
6. Gambar yang di save masuk terus ke picasa secara otomatis. Endon. Hahha
7. Lepas tu baru aku boleh menekan link berhuruf   yang berada di deretan bawah gambar untuk mengepost terus ke http://www.blogcikmirah.blogspot.com/ ni.

See banyak kerja kan tapi sekarang tidak lagiiii :]

* Aku bukan lha promoter picasa yang berbayar. Hee
 
back to top