Tuesday, November 23, 2010

Dua Ringgit Setengah Punya Hal

Bukan lha na bercerita pasal raksasa atau bercerita pasal pengalaman di luar negara. Raksasa pon ta pernah jumpa aku dan aku pon ta hingin na berjumpa dia. Hahha. Gambar ni sekadar hiasan untuk bayangan untuk cerita yang hendak di cerita kan selepas ni.
Bermula lha penceritaan harap semua bertenang dan mati kan lampu untuk mud yang lebih menghairah kan. Hahha. Ha tanggal keenam bulan sebelas adalah hari yang penuh dengan suka duka gembira riangtawa lepas tu ta tau na buat apa. Hahha. Kisah ni sebenar nya bekenaan cerita cinta kakak yang entah macam mana tah. Tu semua kita tolak tepi lha ye. Yang penting nya hari ni jugak lha aku keluar tanpa membawa duit yang secukup nya. Cukup memang lha cukup tapi cukupcukup makan lha. Cukup untuk meletak kan punggung di atas kerusi bas awam yang di sedia kan yang berharga RM2.50 untuk perjalanan ke bandaraya Johor Bahru. Bulan ni je dah berpuluh puluhan kali aku turun naik bandar untuk melepas kan kebosanan tapi kali ni pergi atas sebab sebab yang penting berkenaan kakak. Ha sampai je bandar turun bus call kakak. Call punya call. Call lagi dan lagi. Try lagi tapi percubaan untuk menghubungi dia gagal kesemua nya. Stress menyelubungi diri rasa na maki je pompuan ni. Dengan ta semena mena terkena lha setepek makian yang pedas tapi ringkas dan dia call aku semula. Hahha tu je pon cara terbaik na suroh dia pick up fon. Bukan apa na call dia pon just na tanya dia dekat mana sebab aku datang ni pon smata mata na jumpa dia. So lepas dia dah cakap dia dekat mana aku pon jalan lha carik dia. Jalan punya jalan dia cakap purse dia hilang atas sebab kisah percintaan dia yang tidak di rancang tu. Dia kata dia terbaling purse dia dekat area bustop. Dia ajak aku naik jambatan p bustop cari purse dia. Aku sebagai adik yang baik ikot kan jelah kan Hee Ha cari punya cari. Pencarian kitorang gagal. Purse dia dah ta ada. Dia pon satu ingat orang ta ada nafsu na merembat ke. Aduduh. Dia punya purse hilang so duit dia pon sekali lha hilang kan. Ha so dia dah ta ada duit dan mengharap duit aku je lha na buat tambang balik ni. Aku pon buat muka ta bersalah terus cakap

AKU ADA DUIT TAPI DUIT AKU DUA INGGIT SETENGAH JE TU PON DAH BUAT TAMBANG TADI. SEKARANG AKU TA ADA DUIT LAGI. JUM PERGI BANK AKU NA COCOK DUIT

Kitorang dengan kepenatan nya berjalan ke bank yang berjauhan. Jauh jugak lha. Jalan punya jalan sampai je dekat bank tengok sign BUKA tu memang buka lagi tapi machine duit tu pulak OUT OF SERVICE. Argh dekat situ jugak aku menjerit tapi jerit dekat telinga kakak je lha. Hahha. Lepas tu kitorang jalan semula na duduk dekat lalaloco. Lepas tu kitorang duduk je lha sampai malam kat situ. Call mama mama ta layan pulak. Hah kenangan tinggal kenangan tapi kenangan ni aku ta tau na tafsir kan pahit ke manis ke kelat ke. Tapi aku rasa dia sawa sawa matang lha ta pahit ta manis Hahha BEST :]
 
back to top